Citroen Traction Avant swoją premierę miał w Paryżu w 1934 roku, a jego produkcja trwała do 1957 roku. Samochód wywołał zachwyt na świecie dzięki swojej innowacyjności zastosowanych rozwiązań technicznych. To piękne auto w mieście było niedoścignione - bez trudu rozwijało prędkość 120 km/h i nawet duże ośmiocylindrowe samochody nie mogły go dogonić, gdyż musiały na zakrętach mocno zwalniać. Dlatego też ten samochód był chętnie wykorzystywany przez gangsterów, a w Europie zdobył miano Gangstalimuzine.
Traction Avant to jeden z najbardziej znaczących filarów legendy Citroëna: wyjątkowe właściwości jezdne tego modelu sprawiły, że cieszył się on popularnością wśród znanych francuskich osobistości od czasów drugiej wojny światowej. Na przykład Citroën 15 Six w latach 1946-1955 był oficjalnym samochodem prezydenta Republiki Francuskiej, sam generał de Gaulle posiadał aż cztery egzemplarze Traction Avant. Znanym pasjonatem pierwszych modeli Traction był również prezydent Francji René Coty. Traction Avant był rozpoznawalny wśród innych marek samochodów dzięki charakterystycznemu ,,starszemu sierżantowi” na przedniej atrapie - symbolizował on koła zębate o zazębieniu daszkowym (tzw. szewrony), które zostały opatentowane przez Andre Citroëna w 1904 roku i do czasów obecnych stanowi logo marki.
Z pewnością Traction Avant był wybitną konstrukcją ubiegłego stulecia i doskonałą inspiracją dla innych producentów pojazdów - wywarł duży wpływ na kierunki rozwoju konstrukcji samochodowych. Świadczą o tym liczne publikacje wydawnicze, kluby zrzeszające fanów Traction Avant czy też organizowane na całym świecie zloty użytkowników tej marki. Bez wątpienia zajmuje poczesne miejsce na liście najważniejszych pojazdów XX wieku.
Każdy pasażer na długie lata będzie pamietać podróż tym niezwykłym samochodem.